Lukijat

Translate

perjantai 21. syyskuuta 2012

Bonjour!

Nyt oon saapunu Brysseliin. Lento tuli tänne klo 17:20. Lentokenttä oli aivan kamala, siellä piti kävellä noin kilometrin verran kunnes pääs sinne matkalaukkuhihnalle. Rehellisesti sanottuna toivo meinas jo loppua siinä! Elossa ollaan kuitenkin.

Mun työpari tuli vastaan kentälle, ei kyllä ihan heti löydetty toisiamme. Siitä sitten bussilla tänne työpaikalle, eli Suomalaiseen Merimieskirkko. Tunnelma aivan älyttömän rento, täällä ei tartte esittää mitään vaan saa ihan oikeasti olla täydellisesti oma itsensä. Mua on itteeni huolestuttanut se, etten mä osaa kokata. Sanoin siitä tolle mun työparille ja se vastas ihanasti: "Ei se haittaa, en mäkään!" Ja parasta on että me vedetään yhdessä kahta kokkikerhoa. Loistavaa!

Käytiin nopealla kierroksella tuolla ulkona. Bryssel on kyllä tosi kaunis kaupunki, tai ainakin tää missä mä nyt oon pyöriny. Tuntuu että täällä kyllä rakennetaan kokoajan kaikkea joka paikassa! Kodittomia ja kerjäläisiä on myös tosi paljon. Ainiin, täällä elää papukaijoja vapaana! Ihan hullua. Käytiin kaupassa, ostin shampoota. Piti asioida ranskaks. En oo koskaan opiskellu ranskaa enkä osaa, mutta jostain se vaan tuli ja mä hoidin homman kotiin! Jees. Oon niin ylpee itestäni, hahah.

Sellasta. Asun siis joo täällä kirkolla, TOSI pienessä huoneessa. Mulla on oma vessakin! Mutta siellä ei ole lavuaaria, oijoij. Mun huoneessa ei myöskään ole vielä lukkoa... Hmm. Pitänee raahata kaikki arvokas noiden työkavereiden lukollisiin huoneisiin siihen asti kunnes saan jonkun lukon. Mutta ei se mitään! Täällä asuu myös muita tyyppejä, kaikki on ollu tosi ihania keitä nyt oon tavannu. Alakerrassa on kahvila ja Suomi-kauppa. Eli siellä myydään Suomen sanomalehtiä, karkkeja, ruokaa, juomaa... Mitä vaan! Saan käyttää sen kahvilan keittiötä.

Roskapusseja täällä on pitkin katuja, ei näyttänyt kyllä järin kauniilta. Hyhhyh. Kadut ja PORTAAT on tosi ahtaita, se on vähän pelottavaa. Myös toi liikenne näyttää aika sekasorrolta... Ei parane mennä sinne hortoilemaan.

Täällä on kuulemma paljon taskuvarkaita, pitääpä olla varovainen. Ää!

Täällä on myös sauna jota voi käyttää. Elämäni on täydellistä! Mutta joo. Se oli tämä päivä, lähen kohta syömään iltapalaa. Huomenna mennään käymään Rotterdamissa, siellä on toinen työpiste.

Hyvää yötä!

Ps. Kuvia myöhemmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tarkistan uudet kommentit aina ensin joten ne eivät ilmesty heti näkyviin! Muistakaa käytöstavat.